دیزل پارس

دیزل پارس عمده ترین تامین کننده و عرضه کننده انواع محصولات صنعتی آدرس رسمی سایت ما www.dieselpars.com

دیزل پارس

دیزل پارس عمده ترین تامین کننده و عرضه کننده انواع محصولات صنعتی آدرس رسمی سایت ما www.dieselpars.com

اتاقک دیزل ژنراتور و نقشه 2 بعدی چیدمان آن

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۳۶ ب.ظ

 اتاقک دیزل ژنراتور و نقشه 2 بعدی چیدمان آن

اتاقک دیزل ژنراتور و نحوه چیدمان دستگاه های دیزل ژنراتور به صورت عمومی در درون آن شامل نکاتی می شود که بایستی به آن نکات توجه نمود. این طرح برای کلیه کمپانی های تولید کننده دیزل ژنراتور معتبر و قابل اجرا است. از نکات حائز اهمیت در این گونه چیدمان می توان به نصب دریچه های ورودی و خروجی هوا، لوله کشی و عایق بندی اگزوز در درون اتاقک و ایزولاسیون هوای ورودی و خروجی اشاره نمود.

لوله کشی اگزوز در اتاقک دیزل ژنراتور :

ست کامل اگزوز متشکل شده از اتصال ویژه از دهانه خروجی موتور ، صدا خفه کن ، لرزه گیر انعطاف پذیر ، فلنچ های مخصوص ، کوپلینگ ، واشر نسوز و پیچ مهره جهت نصب می باشد.

استفاده از لرزه گیر در نصب سیستم اگزوز جهت جلوگیری از آسیب جدی به سیستم توربو شارژ و منیفولد اگزوز اکیدا توصیه می شود.

دستگاههای تنظیم شده در دور موتور 1800 rpm برای تولید برق با فرکانس 60 htz دارای سخت افزار مشابه با دستگاههای تنظیم شده در دور موتور 1500 rpm برای تولید برق با فرکانس 50 htz می باشند.

صدا خفه کن ها با استفاده از پوشش سیلیکون در حرارت بالا رنگ شده اند که دارای مقاوت بسیار بالایی می باشند.

اگزوز موتور باید به دور از منافذ و دهانه ساختمان باشد.

در موتورهایی دارای دو دهنه خروجی دود می باشند نیاز به 2 ست کامل اگزوز است.

صدا خفه کن تا سایز 26.1 O.D از فولاد آلومینیوم و بزرگتر از آن از فولاد خفیف ساخته می شود.

خروجی اگزوز باید در بالاترین نقطه ساختمان قرار بگیرد که با توجه به وزش باد و دریچه های موجود به سمتی دورتر از ساختمان هدایت شود.

ایزولاسیون هوای اتاقک دیزل ژنراتور :

با توجه به اینکه دستگاه های دیزل ژنراتور که مجهز به سیستم خنک کنندگی رادیاتور هستند نیاز به هوای مناسب جهت کارکرد مطلوب دارند ، لذا جدا سازی هوای ورودی و خروجی در شرایط سر بسته ( Indoor ) باعث عملکرد بهتر دستگاه می شود. لذا با توجه به اینکه چرخش فن رادیاتور رادیاتور در جهتی است که دهش هوا به سمت بیرون رادیاتور می باشد الزاماً می بایست دریچه خروجی هوا در سمت رادیاتور و دریچه ورودی و یا مکش هوا در سمت ژنراتور تعبیه گردد. عدم رعایت این مورد موجب بروز اشکالاتی در کارکرد دستگاه دیزل ژنراتور از جمله بالا رفتن دمای دستگاه و عملکرد نا صحیح رادیاتور و نهایتا ایجاد مشکلات مکانیکی عمده می شود.