الکتروپمپهای گریز از مرکز و نابالانسی در آنها
دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ
دلایل بروز نابالانسی در الکتروپمپهای گریز از مرکز:
- خمش یا قوس برداشتن بین یاتاقانهای تکیه گاهی
- هم تراز نبودن مسیر رانش با محور روتور
- کوپلینگهای راننده لق از پشت هم پرش میکنند
- از بین رفتن تلرانسهای بین قطعات مونتاژ شده بر روی روتور
- شانهایهای روی روتور خارج از میدان محور دوران ساخته شده اند
- خلل و حفرههای روی روتور
- هم تراز نبودن یاتاقانها به محور نیرو وارد کرده و آنرا قوس میدهد
- وزن معلق تحت نیروی ثقل محور محرک را خمیده میکند
- ماده یا سیال غیریکنواخت توزیع شده در روتور
- قطعات هرز و لق شده بر روی روتور
- قطرهای مختف المرکز بر روی روتور که ناشی از ساخت میباشد و قطعات روی روتور هم مرکز نشده اند.
وقتی اجزای چرخان الکتروپمپ نابالانس باشند، ارتعاش حاصل از عضو چرخان نابالانس میتواند ترسناک باشد. این ارتعاش میتواند موجب لرزش سطح زمینی که دستگاه روی آن قرار گرفته است شود، دستگاههای اطراف آن در جای خود تکان میخورند، پیچهای نگه دارنده شل میشوند و قطعات می شکنند. یک عضو چرخان نابالانس بر روی یاتاقانهای خود نیرو اعمال میکند و آنرا از طریق سازه خود به بیرون منتقل می نماید و نهایتا این نیرو به فندانسیون میرسد.
- ۹۵/۰۱/۱۶