دیزل ژنراتورها و آشنایی با راه های عیب یابی آن ها
شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۴۷ ب.ظ
در این مطلب سعی شده است شما را با برخی از معایب دیزل ژنراتورها و راه های حل آن آشنا کنیم امید که با مطالعه نکات زیر بتوانید در رفع معایب و پیدا کردن محل احتمالی عیب دیزل ژنراتورها آگاهی کسب نمایید:
اگر موتور دیزل ژنراتورها می کوبد، موارد زیر را بررسی کنید:
- لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است.
- کف پیستون را دوده گرفته است.
- گژن پین سائیده شده است.
- رینگ ها شکسته اند.
- تایپیت ها خوب کار نمی کند.
- موتور، خیلی گرم است.
- روغن کاری، خوب انجام نمی شود.
- سوپاپ ها سفت هستند.
موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می شود.
- لوله های سوخت، گرفتگی دارد.
- فیلتر سوخت، بسته شده است.
- سوخت، در باک موجود نیست.
- در لوله های فشار ضعیف، هوا وجود دارد.
- پمپ اولیه، کار نمی کند.
دود خروجی سیاه رنگ است.
- سوخت زیاد است.
- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود.
- فیلتر هوا کثیف است.
- زمان تزریق سوخت ریتارد است.
- لقی سوپاپ ها کم است.
- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند.
- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند.
دود خروجی آبی رنگ است.
- موتور روغن سوزی دارد.
- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند.
دود خروجی سفید رنگ است.
- انژکتورها معیوب اند.
- فشار تراکم موتور کم است.
موتور زیاد گرم می کند.
- مقدار اب موتور کم است.
- پمپ آب خوب عمل نمی کند.
- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست.
- ترموستات خوب عمل نمی کند.
- واشر سرسیلندر آب بندی نمی کند.
- رادیاتور گرفتگی دارد.
موتور نامنظم کار می کند.
- اسبک ها خوب کار نمی کند.
- فنرهای رگلاتور شکسته است.
- پمپ اولیه خوب کار نمی کند.
- شانه گاز گیر می کند.
- محور رگلاتور گیر می کند.
- محور رگلاتور لقی زیادی دارد.
- لحظه ی تزریق صحیح نیست.
- دور ارام منظم نیست.
- ۹۵/۰۱/۱۴