دیزل پارس

دیزل پارس عمده ترین تامین کننده و عرضه کننده انواع محصولات صنعتی آدرس رسمی سایت ما www.dieselpars.com

دیزل پارس

دیزل پارس عمده ترین تامین کننده و عرضه کننده انواع محصولات صنعتی آدرس رسمی سایت ما www.dieselpars.com

کمپرسورها و شناخت مهم ترین مشکلات در آنها

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ


کمپرسورها و شناخت مهم ترین مشکلات در آنها

قبل از راه اندازی کمپرسورها باید تمامی اجزای آنها چک شود. به عنوان یک مهندس دریایی که بر روی کشتی کار می کند شما باید قادر به درک و عیب یابی برخی از مشکلات عمده ای که با کمپرسورها در ارتباط است باشید.

کمپرسورها از اجزای کاملا مطمئن ساخته شده اند، با وجود این رعایت اقدامات محتاطانه برای زمانی که کمپرسور در حال فعالیت است نیاز است. برای فهمیدن مشکلات عمده ی کمپرسورها، شناختن تمام قسمتهای مختلف کمپرسور لازم است. در زیر به پنج مورد از مهمترین مشکلات کمپرسورها اشاره شده است:

1) لرزش و صدای زیاد: اگر کمپرسور صدا و لرزش زیادی دارد به دلایل زیر می تواند باشد: الف: نشت روغن در محل اتصال میل لنگ ب: ضعف در قرقره، فلایویل، محافظ تسمه، کولر و بست و لوازم جانبی پ: ضربه زدن پیستون بر روی صفحه ی شیر که باعث کاهش پاکسازی می شود. ت: سست شدن پیچ و مهره های نگه دارنده ی کمپرسور ث: قسمت ترمز کمپرسور از کار افتاده باشد.

2) توانایی کمپرسور پائین است: این یکی از معمول ترین مشکلاتی می باشد که در همه ی انواع کشتی ها دیده می شود. در حالت کلی اگر کمپرسورها برای مدتی طولانی کار کنند توانایی آنها پائین آمده و در نهایت قادر به پاسخگویی به نیاز به هوا نیستند. از دلایل اصلی برای این مشکل موارد زیر می باشد: الف: نشت در قسمت تخلیه و دریچه مکش ب: نشت در آنلودر  پ: نشت در سوپاپ کمکی ت: پاکسازی به صورت مداوم ث: نصب اشتباه برش خودکار و قطع کردن کمپرسور.

3) رها شدن روغن در هوا: اگر کمپرسور در هوا روغن پخش می کند، این مشکل حتما به یکی از دلایل زیر می باشد الف: سپراتور روغن به درستی کار نمیکند و روغن وارد محفظه ی دریافت کننده ی هوا می شود ب: تخلیه کننده خودکار به درستی کار نمی کند پ: سیلندرها به مقدار زیاد روغن کاری شده اند و روغن اضافه وارد فضا می شود.

4) گرم شدن بیش از حد در هنگام شارژ دوباره ی هوا: اگر دمای کمپرسور در هنگام شارژ مجدد کردن هوا بالاست این به دلیل گرمای بالایی ست که به دلایل زیر ایجاد می شود: الف: کثیف شدن و یا از کار افتادن لوله ی میانی خنک کننده (intercooler) ب: ظرفیت پمپ خنک کننده ی آب پائین و یا ناکافی است پ: دمای هوای اطراف کمپرسور گرم می باشد ت: تهویه ی اطراف کمپرسور مناسب نمی باشد ث: آسیب دیدن واشر اصلی ج: نشتی در قسمت فیلتر هوا.

5) وجود نفت شیری (milky oil) در محل اتصال میل لنگ: اگر به ندرت در قسمت محل اتصال میل لنگ کمپرسور روغن هایی به رنگ شیری مشاهده می شود ولی احتمالا به سه دلیل زیر می باشد: الف: نشت آب از خطوط سیلندرها ب: نشت آب از بدنه ج: زمان تعویض روغن است و روغن قبلی کار خود را کرده است.