گیربکس های اتوماتیک و صداهای موجود در آن ها
عیبیابی و تعمیر گیربکس های اتوماتیک به دلیل ساختار پیچیده بسیار تخصصیتر از نمونههای دستی می باشد و به همین علت با استفاده از امتحان راه های مختلف می توان به خرابی گیربکس و حتی راه حل های آن پی برد.
شنیدن صداهای مختلف موجود در گیربکس های اتوماتیک به هنگام رانندگی یا حتی در برخی مواقع در حالت خلاص دنده نیز از علت های خرابی گیربکس های اتوماتیک می باشد در این حالت ممکن است گیربکس چند نوع صدای مختلف از خود بروز دهد. دلایل و نوع صداها بسیار مشابه گیربکسهای دستی است. زوزه کشیدن یا جرینگ جرینگ کردن یک دنده حاکی از وجود پریدگی یا خردشدگی در مجموعه خورشیدی و سیارهای دنده مربوطه است. اگر مشکل از دندههای ۱ و ۲ باشد این صدا در دنده۳ که انتقال مستقیم است، شنیده نمیشود چون مجموعه دندههای سیاره ای در انتقال مستقیم قفل هستند. به همین دلیل هم هست که عموما هنگام بروز نقص فنی جدی در مجموعه، گیربکس برای حفاظت از خود عموما وارد دنده۳ میشود.
- ۹۴/۱۲/۱۴