گیربکس های DSG و نوع عملکرد آن ها
گیربکس های DSG به همراه کامپیوتر های مجزا برای سازماندهی الکترونیکی گیربکس، به دو کلاچ مجزا از هم بر روی دو محور زوج و فرد مجهز شده است که کلاچ اول برای دندههای فرد بر روی محور اول و کلاچ دوم برای درگیر کردن چرخ دندههای زوج بر روی محور دوم قرار گرفتهاند که با درگیری یک کلاچ با محور خود، کلاچ دیگر چرخ دنده بعد را برای جایگزینی آماده میکند که باعث به حداقل رسیدن نیروی تلف شده در هنگام تعویض دنده میشود.
جعبه دنده DSG گیربکس های اتوماتیک دو کلاچه فولکس واگن با قابلیت تعویض دنده دستی در دو مدل 6 سرعته و 7 سرعته هستند که از موارد استفاده آن میتوان بر روی مدل بیتل به خصوص مدل تقویت شده ABT اشاره کرد.
این نوع جعبه دنده همچنین به دو حالت عادی و اسپرت مجهز شده و اهرمهای تعویض دنده دستی یا پدالهای تعبیه شده در پشت فرمان هم مکان تعویض دنده را به صورت دستی برای راننده فراهم کردهاند.
- ۹۴/۱۲/۱۷